Thursday 16 January 2014

Testimoni Pengguna Tegar Shaklee ~ Haliza Kamis (MySelf)

Saya nak cite sikit tentang testimoni saya menggunakan produk Shaklee iaitu bermula pada pertengahan Jun 2012. Saya telah mengambil Set Menyusu (Pemium) ~ Set 3M ~ iaitu B-Complex, Vitalea, Alfalfa Complex, Sustained Released Vita-C, Energing Soy Protein (ESP) dan Ostematrix. Masa tu anak saya yang nombor dua tu berusia 3 bulan lebih. Alangkah baiknya kalau dari dulu lagi saya tau tentang Shaklee.... Tak la menggagau nak makan jamu jek... Tak sedap kot makan jamu...  :)  Shaklee ade vitamin untuk semua masalah... Berbalik pada Set Menyusu tadi, pada Ogos 2012 saya tambah lagi dengan Lecithin dan Omega Guard .

Sebelum ini, kulit saya dikategorikan kepada kulit kombinasi iaitu jenis berminyak dan kering. Masalah yang selalu timbul adalah jerawat batu akan senang tumbuh di sekitar pipi, dahi, hidung dan dagu. Manakala akan kering di sekitar keliling bibir. Selain itu, Whitehead dan Blackhead juga selalu menumpang bertepek di bahagian hidung yang tak berapa nak mancung ni. Maka, setiap 2 minggu, saya akan buat facial  sendiri kat rumah. Memang azab jugaklah... 

Di Majlis Pernikahan dan Majlis Perkahwinan saya, mak andam terpaksa mekapkan saya tebal-tebal kerana nak tutup jerawat yang berbenjol-benjol kat muka ni... Malu jugak pada waktu tu... Mekap pon jadi tak cantik... (Kalau lah boleh diulang ke waktu itu, saya mesti amik suplement Shaklee.... Hihihihi... (Mode: Malu nak masukkan pic pengantin... Macam muka tak siap....)

Selama hampir 6 bulan ambil Set 3M bersama Lecithin dan Omega Guard, hasilnya memang lah macam tak percaya. Kulit lebih bersih, cerah, tiada lagi jerawat, gebu-gebas dan badan pon sihat. Jarang dah jatuh sakit. Ye lah, ade juga orang cakap, semua ni kan kuasa Allah... Betul... Saya tak nafikan itu semua, tetapi apa yang saya lakukan ialah berusaha memperbaiki diri dan tahap kesihatan, tawakkan dan doa....





Setelah anak berhenti menyusu, saya masih mengambil B-Complex, Alfalfa, Sustained Released Vita-C, ESP, Lecithin, Omega dan saya tambah Zinc Complex, GLA Complex, Performance Drink (PD). Wah... Macam gila kuasa pulak kan.... Banyaknye saya amik supplement... Hehehe... Saya bukan ambil sekaligus semua sekali telan.. Tapi saya makan ikut jadual... Hasilnya lagi marvelous... Period dah teratur, senggugut pon dah tak da, kulit lagi bertambah sekata dan makin putih (hihihi... Perasan la plak kan)... Lain-lain yang saya perasan, berkaitan hubungan intim ~ seakan malam pertama. Semuanya mantap lah... Kalau terasa nak mencuba suplement Shaklee ni, bolehlah hubungi saya. Ilmu ni kita tak boleh simpan sorang-sorang. Ilmu kena share-share, baru berkat... tak gitu....

Gambar kat bawah ni plak hasil selepas saya tambah dengan Collagen Powder yang memang best. saya dapat kulit yang lebih cerah. Sekarang saya dah tak pakai foundation dan compact powder ketika nak ke pejabat. cukup sekadar tepek bedak baby Johnsons jek... Kalau nak ke dinner je baru saya pakai bedak compact. tu pon kalau rajin la... Kalu tak cukup dengan eye liner dan celak...




Sebarang pembelian / Pertanyaan:

Call / SMS / WA :  017-6396124
Email saya:  ajotngu21@gmail.com
Add Fb saya : http://www.facebook.com/mamabatrisya untuk chatting secara langsung dengan saya
Klik Like di FanPage saya : http://www.facebook.com/SihatCergasAnggunCantik untuk mendapatkan DISKAUN HEBAT dan INFO PERCUMA

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

No comments:

Post a Comment